پیشنهادات DBTبرای افسردگی

index

سوال:

من به تازگی افسرده شده ام. من از انجام هیچ کاری و یا رفتن به هیچ جایی لذت نمی برم من احساس می کنم در حال سقوط به گودال هستم راهنمایی ام کنید
پاسخ:
متاسفم که شما چنین اوقات سختی را دارید. بهترین پیشنهادات من:
اولا، ناامیدی را دور بریزید. تجربه به من نشان داده که این احساس  سریعتر از شما دور می شه وقتی که وحشت نکنید و فقط آن احساس واقعا نکبتی را اجازه دهید تجربه شود (پذیرش بنیادین).
2. انتظارات خود را تغییر دهید. از خودتان انتظار قبلی را نداشته باشید. نگاهتان به الان مانند وقتی باشد که انفولانزا گرفته اید (موثر باشید).
3. اوقات زیادی را صرف فعالیت های لذت بخش نمایید- خواندن یک کتاب خوب، تماشای یک فیلم خنده دار، حمام، کار بر روی یک پروژه، هر آنچه که توجه ات را از این احساس منفی برگرداند  (توجه برگردانی و دلسوزی برای خود).
4. استراحت کامل کنید وبرنامه ی خشونت آمیز تلویزیونی تماشا نکنید. تا جایی که امکان دارد غذا بخورید . (لطفا)

5. با خودتان مهربان باشید و تا جایی که می توانید برای خود دلسوزی نمایید . خودتان را ببخشید.به خودتان حرفهای تاییدگرانه بزنید حتی اگر به نظر حقیقت نداشته باشد (خودتان را به انجام اینکار مجبور کنید). خودتان را مانند کسی که صدمه دیده در نظر بگیرید خودتان را از دیدگاه یک خیر خواه (مانند خدا ) ببینید مهربانانه با خود رفتار کنید .

6. بخاطر داشته باشید شما تا ابد دچار این احساس نخواهید بود، این نیز بگذرد!

ترجمه شده توسط دکتر فاطمه قلی پور

http://www.dbtselfhelp.com/html/depression.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.